Mis on padel?

Padel on reketiala, mida mängitakse spetsiaalsel seintega piiratud õhukese liivakihiga kaetud kunstmuruväljakul. Mängijatel on soovitatav kanda padeli- või tennisejalatseid, et tagada hea haarduvus väljaku kattel. Padelireket on plastikust või süsinikkiust kattega, keelteta ja aukudega ning pallid sarnanevad tennisepallidega, ent ei põrka väiksema rõhu tõttu nii intensiivselt.

Padeliga võib tegeleda väga sportlikul tasemel, kuid see sobib hästi ka rekreatiivseks meelehautuseks – mängima võib asuda juba peale esimest tutvumist, lihtsust lisab väiksem reket ning lõbustust paarismänguga kaasnev sotsiaalne aspekt.

Kuidas seda mängida?

Serv​​

Servima peab joone tagant, lastes pallil maha põrgata ning seejärel lüües puusa kõrguselt või madalamalt ehk altkätt. Lubatud on kaks servikatset.

Pall on mängus, kui see maandub ilma võrgupuuteta vastaspoole diagonaalkasti. Seejärel võib pall põrgata seina klaasosale, kuid mitte võresse. Selline serv koos võrgupuutega ei ole viga – servijal on endiselt kaks katset.

Pall ei ole mängus, kui see jääb võrku, puudutab peale mahapõrget seina võreosa, lendab otse külje- või tagaseina või maandub vales kastis. Selline serv koos võrgupuutega loetakse veaks ning servijal on veel üks katse.

Punktimäng

Servi tohib vastu võtta vaid peale mahapõrget. Servi võib tõrjuda nii enne kui ka peale klaasipõrget. Teine mahapõrge tähendab kaotatud punkti.

Muul juhul võib palli lüüa õhust, mahapõrkest ja seinapõrkest (nii võre kui klaas). Teine mahapõrge tähendab punktikaotust.

Mängijad võivad lüüa palli ka oma väljakupoolel asuva seina klaasosale, et pall selle põrkest üle võrgu vastase poolele mängida.

​Pall, mis lüüakse vastaste poolele otse külje- või tagaseina ilma mahapõrketa, on väljas ehk out ja tähendab punktikaotust.

Reketi või mis tahes kehaosaga võrgu puutumine tähendab punktikaotust.

Mängu ülesehitus ja punktide lugemine

Matš koosneb kolmest setist, mis omakorda koosnevad geimidest.

Geimis loetakse punkte 15-30-40-(Ad)-geim vastavalt valitud formaadile:

  • klassikaline: viigiseisu 40-40 puhul on võiduks vaja kaht järjestikust punkti – esimene annab eelise (advantage), teine toob võidu. Kui teist punkti ei realiseerita, läheb seis tagasi viigile. Mäng käib, kuni üks pool teenib kaks järjestikust punkti.

  • kuldne punkt: kui seis on 40-40, mängitakse üks otsustav punkt. ​

Seti võitmiseks peab tiim võitma 6 geimi eeldusega, et edu on 2 geimiga (6-4). Seisul 6-5 on edus oleval tiimil vaja võita veel üks geim. Kui tekib aga viigiseis 6-6, mängitakse kiire lõppmäng ehk tie-break – punkte loetakse 1, 2, 3 jne kuni üks tiim võidab 7 punkti eeldusega, et vahe on 2 punkti või kuni tekib 2-punktiline vahe.

Matši võitmiseks peab võitma ​kaks setti.